Niciodată Singur

Despre BUTONUL ROȘU

Descriere servicii oferite

Serviciul Butonul Roșu este un sistem performant de asistență și îngrijire comunitară, alertă medicală și securitate socială, dezvoltat în cadrul platformei colaborative de Îngrijiri Comunitare Integrate la Domiciliu – T Sănătate România, pentru a raspunde situațiilor de urgență medicală, siguranță personală, singurătate, abuz, in cazul riscului de izolarea socială sau abandon, prin furnizarea permanentă în comunitate de supraveghere  preventivă, monitorizare, informare, educare, resurse, mijloace de susținere și suport pentru a le rezolva pe termen scurt, mediu si lung.

Butonul Roșu dispune de cele mai moderne sistemele EMS (sisteme de management al urgențelor) care acopera o serie de funcții critice unde EMD (dispecerul medical de urgență) prioritizează si eficientizează intervenția echipajelor de urgență prin :

  1. Identificarea informaților de bază privind apelurile, locația, date dentificare, factori de risc, istoric medical și alte circumstanțe speciale
  2. Furnizarea de informații pentru resursele care raspund apelului de urgență Butonul Roșu și de acțiunile care facilitează accesul la abonatul apelant
  3. Protocoale standardizate de la consiliere simpla pentru a menține apelantul calm si confortabil sau pentru a aduna informații suplimentare de bază echipa de intervenție pană la instrucțiuni mai complexe, personalizate si predefinite
  4. Triajul apelurilor primite oferind interogarea expertă si sistematizată folosind scriptul furnizat de sistemul de expediere a datelor salvatoare de viață către SNUAU 112
  5. Suport pentru selectarea și atribuirea celui mai adecvat tip de resursă și de răspuns, cum ar fi ambulanța cea mai apropiată echipată, în funcție de natura problemei și asigurarea faptului că echipajul resursei de răspuns primește toate informațile corespunzatoare.

Originea Conceptului

Sistemele de alerta la domiciliu au fost concepute și dezvoltate în Germania la începutul anilor 1970 de către Wilhelm Hormann, cu scopul de a dezvolta noi structuri complexe pentru îngrijirea ambulatorie și non-ambulatorie pentru bolnavi, vârstnici, cei care trăiesc singuri și persoanele cu dizabilități.

Conceptul de „alerta de acasă” al lui Hormann (Hausnotruf) trebuie privit destul de larg, incluzând comunicarea datelor biomedicale și comunicarea socială, făra a se limita la utilizarea ca „alarmă mai mare”. Acest lucru a fost prezentat extensiv în literatura de specialitate privind PERS – sisteme de răspuns personal pentru situații de urgență și sisteme mobile de răspuns pentru situații de urgență.

Implementarea tehnica a reușit cu ajutorul AEG-Telefunken Backnang GmbH și a fost prezentată publicului internațional la începutul anului 1980. În anul 1982, sistemul Hausnotruf PERS a fost distins cu Premiul de Inovație Frankfurt al Economiei Germane de către Wirtschaftsclub Rhein MaineV (Rhein- Main Business Club) din Frankfurt am Main.

În 1975, compania americană de telefonie internațională a oferit un sistem telefonic de urgență la domiciliu similar cu cel al lui Hormann. Utilizatorul purta un medalion în jurul gâtului care, atunci când este apasat,

alarma medicală este activată, semnalul era transmis către stația centrală a unei companii de monitorizare a alarmelor , alte agenții de urgență sau alte numere de telefon programate. Personalul medical este apoi trimis la locul unde a fost activată alarma.

Toate persoanele în vârstă și persoanele cu dizabilități care locuiesc singure folosesc / necesită alarme medicale.