Butonul Rosu – bilant la 2 ani de functionare

  • Butonul Rosu, un sistem unic de teleasistenta destinat persoanelor varstnice din Romania;
  • 236 de persoane varstnice beneficiare ale programului de teleasistenta;
  • Primul serviciu de ingrijiri la domiciliu din mediul rural din Judetul Giurgiu;
  • Peste 10.000 de vizite ale echipelor de ingrijire la domiciliu, asistentilor medicali, medicilor, kinetoterapeutilor si asistentilor sociali;
  • 20 de urgente majore solutionate.

Butonul Rosu este un sistem unic si inovativ de teleasistenta, complementar celui de urgenta, special conceput pentru varstnicii care sufera de diferite probleme de sanatate (anxietate, boli, accidente vasculare cerebrale, etc), ce a fost dezvoltat de catre Fundatia Crucea Alb Galbena Romania, in parteneriat cu Asociatia Four Change, Fundatia Crucea Alb Galbena Constanta si Fundatia Crucea Alb Galbena Buzau. Serviciul ofera persoanelor varstnice posibilitatea de a-si pastra independenta si de a cere si primi ajutor de urgenta atunci cand este nevoie.

Prin intermediul unei bratari tip ceas din silicon medical dotata cu un buton rosu de panica, rezistenta la apa si conectata wireless la un telefon cu taste mari, varstnicii pot semnala o situatie de urgenta prin apasarea butonului rosu. Semnalul este transmis automat catre un Dispecerat (Call Center), iar in functie de complexitatea si gravitatea situatiei semnalate, dispecerul va initia un protocol medical ce va indica actiunile ce trebuie intreprinse (ex: automedicatie, deplasarea unui asistent medical la domiciliul pacientului, transmiterea unei cereri pentru serviciu ambulanta, etc.).

Pe durata a doi ani de zile, 236 de persoane varstnice care locuiesc singure sau a caror familie nu poate sa le ofere sprijin, nu pot primi asistenta indelungata in spital sau sunt aflate in stare de dependenta si, in general, cu posibilitati materiale reduse din Bucuresti, Buzau, Constanta si Comuna Cosoba din Judetul Giurgiu au beneficiat de programul de teleasistenta Butonul Rosu, precum si de servicii de ingrijire medicala si sociala la domiciliu, consiliere sociala, consiliere psihologica, kinetoterapie, evaluari medicale si sociale. Astfel, au fost realizate peste 10.000 de vizite ale echipelor de ingrijire la domiciliu, asistentilor medicali, medicilor, kinetoterapeutilor si asistentilor sociali.

Totodata, Butonul Rosu este folosit in cadrul primul serviciu de ingrijiri la domiciliu din mediul rural din Judetul Giurgiu, destinat persoanelor varstnice, de care beneficiaza 21 de persoane din Comuna Cosoba si dezvoltat de Asociatia Four Change.

Mai mult, sistemul Butonul Rosu este cel care a contribuit la solutionarea a peste 20 de urgente majore si a facilitat interventia mai rapida a ambulantei si salvarea vietilor omenesti.

Bunicii si parintii nostri au nevoie de servicii specializate care sa le permita sa isi continue existenta intr-un mediu familiar, inconjurati de amintirile de-o viata, evitandu-se astfel internarea intr-un centru rezidential. Sistemul de teleasistenta Butonul Rosu, impreuna cu serviciile personalizate de ingrijiri sociale sau medicale la domiciliu este solutia pentru traiul decent al varstnicilor”, a declarat Mariuca Ivan Director Executiv al Fundatiei Crucea Alb Galbena.

Sistemul de teleasistenta Butonul Rosu a fost dezvoltat in cadrul proiectului „Butonul Rosu – Servicii integrate de ingrijiri sociomedicale la domiciliu monitorizate prin sistemul de teleasistenta”, implementat de catre Fundatia Crucea Alb Galbena Romania, in parteneriat cu Asociatia Four Change, Fundatia Crucea Alb Galbena Constanta si Fundatia Crucea Alb Galbena Buzau si co-finantat printr-un grant din partea Elvetiei prin intermediul Contributiei Elvetiene pentru Uniunea Europeana extinsa.